12 października 2015

Bułki pszenne

Miałam ochotę na ciepłe bułeczki, a piekarnie już zamknięte. Pomyślałam, że przecież dla chcącego nic trudnego! Wyjęłam z szafki potrzebne produkty, zarobiłam ciasto, uformowałam bułeczki i ciach do piekarnika. Po kilkudziesięciu minutach wyjęłam pachnące, chrupiące i ciepłe bułeczki, na których rozpuszczało się masło.


Składniki:

- Mąka pszenna 0,5 kg
- Drożdże 20 gram
- Mleko ¾ szklanki
- Woda ½ szklanki
- Cukier 1 łyżeczka
- Margaryna 20 gram
- Sól 1,5 łyżeczki


Sposób przygotowania:

1. W misce mieszamy drożdże z ciepłym mlekiem, cukrem i odrobiną mąki. Przykrywamy miskę ścierką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (ok. 15 minut). W tym czasie rozpuszczamy w rondelku margarynę.

2. Do dużej miski wsypujemy mąkę oraz sól. Mieszamy to ze sobą i dolewamy wodę, rozpuszczoną i przestudzoną margarynę oraz wyrośnięty zaczyn drożdżowy. Ze składników w misce wyrabiamy jednolite ciasto i odstawiamy w ciepłe miejsce na około godzinę, aby wyrosło.

3. Ciasto ponownie wyrabiamy i robimy z niego 7-8 kulek, kładziemy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i lekko każdą spłaszczamy. Na środku każdej bułki robimy tępą stroną noża wgłębienie prawie do spodu bułki. Pieczemy ok. 20 minut, aby bułki się zarumieniły, w temp. 200 stopni. 

Z podanej porcji wychodzi ok. 7-8 bułek.


2 komentarze:

  1. Na niehandlowe niedziele przepis jak znalazł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Świeżutkie i pachnące bułeczki na jesienne chłodne poranki będą jak znalazł :)

      Usuń