9 lutego 2015

Racuchy drożdżowe z sosem cynamonowo-jabłkowym



Od jakiegoś czasu chodził za mną słodki obiad. Przeglądając mój zeszyt z przepisami, znalazłam przepis na racuchy drożdżowe. Aby były one w pełni spełnieniem mojej słodkiej zachcianki, wymyśliłam sos cynamonowo-jabłkowy. W jednym daniu zestawiłam kilka z moich ulubionych smaków: wszystko co drożdżowe, cynamonowe i jabłkowe. Racuchy są smaczne, lekkie, puszyste i pożywne.


Składniki:


  • - Mleko 0,5 litra
    - Jajko 1 szt.
    - Mąka pszenna 3 szklanki
    - Drożdże 40 g
    - Cukier 2 łyżki
    - Jogurt naturalny gęsty 330 g
    - Jabłko 1 szt
    - Cukier puder 1 łyżeczka
    - Cukier wanilinowy 1 łyżeczka
    - Cynamon 0,5 łyżeczki

Sposób przygotowania:


1. Rozkruszamy drożdże i wkładamy je do dużej miski. Dosypujemy cukier i wlewamy pół szklanki ciepłego mleka. Mieszamy, aby wszystkie składniki rozpuściły się . Odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na około 20-25 minut.

2. Do miski z rozczynem drożdżowym wsypujemy mąkę, wlewamy pozostałe ciepłe mleko i wbijamy jajko. Wszystko mieszamy, aż do uzyskania jednolitej masy.

3. Ciasto na racuchy kładziemy łyżką na rozgrzaną patelnię. Smażymy z obu stron, aż się zarumienią.

4. SOS JABŁKOWO-CYNAMONOWY: blendujemy obrane i pokrojone jabłko z jogurtem naturalnym, cukrem wanilinowym, cukrem pudrem i cynamonem.



Racuchy można oczywiście podawać z innym sosem niż ten w przepisie lub z dżemem, miodem, cukrem pudrem, nutellą, etc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz