4 listopada 2017

Ciastka orzechowe z patelni

Trochę inne, bo z patelni, a nie z piekarnika. To był mój debiut, jeśli chodzi o sposób przygotowania, bo zawsze ciasteczka piekłam, nigdy nie smażyłam. Wypróbujcie i Wy! Do jutrzejszej niedzielnej kawki jak znalazł! 

Składniki:
- Mąka pszenna 2 szklanki
- Jajka 2 szt.
- Masło 0,5 kostki
- Cukier puder 0,5 szklanki
- Proszek do pieczenia 2 łyżeczki
- Cukier wanilinowy 2 łyżeczki
- Orzechy 75 gram (ja użyłam po 25 gram orzechów włoskich, ziemnych i nerkowców)


Sposób przygotowania:
1. W misce mieszamy mąkę, cukier puder, cukier wanilinowy i proszek do pieczenia. Dodajemy do tego pokrojone w kostkę masło oraz jajka i wyrabiamy ciasto. W połowie wyrabiania dodajemy posiekane orzechy (zamiast orzechów można użyć bakalii lub posiekaną czekoladę) i łączymy w jednolitą masę.

2. Ciasto dzielimy na dwa kawałki i każdy z nich rozwałkowujemy na placki o grubości kilku milimetrów. Za pomocą foremek do ciastek lub szklanki wycinamy ciastka.

3. Rozgrzewamy suchą patelnię i kładziemy na niej ciastka. Smażymy je po kilka minut z każdej strony na rumiano.


2 komentarze: